CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, August 9, 2009

acTresS drama kehidupanku


ini adalah watak utama dlm drama ni...
mok aku....Hasimah binti Muda.....skang dh tua...dah 59 umo nye...mcm bese..anak laki lebih rapat dgn mak nye...sme la mcm aku..pape hal smua rujuk kt mak aku...nk duit ke...nk suh p ambik buku rekod kecermelangan ke...smua mak aku....even nk g shopping baju raya...tapi raye ni xleh dh la..sbb aku duk jauh dgn dy...lagi pown dh bsar..so evrything done by my on...

aku x suke ekceli ckp pasal bnda2 touching tntg mak aku ni...so kite cite ble aku ready tuk tu ek....huhuhuhu.....skang mak aku duk umah je...jage cucu2..anak2 kakak aku...aku suke sgt ble balik umah....aku cite smua bnda kt mak aku....yg paling best ble aku cite pencapaian aku..xkire la dlm ape hal pown..belajar...competition..smua la...cume aku x pernh cite pasal cinta...sbb kalu aku cite kompom2 aku xde atas bumi ni skang kowt..hahahhaa...dy marah kalu anak2 dy yg tgh stdy bercinta..tapi aku degil gak...couple since form 2 kowt (sape kaple aku??...t kite cite lain..hahaha..)..tapi dy x pernah taw..even aku pernh bawak kaple aku tu (dh ex skang) beraya kt umah...tapi aku tabik la mak aku...sbb spupu aku (si sengal T-ha n Atin) pernah kate...

."cik ngoh...mirah ni awek arif!!!" tapi mak aku wak bodo je...
dy jwb 'kaple bnde gok tgh blajo ni...kwan je!!"

hahahha...T-ha n Atin x berjaya kantoi kn aku....sbb tu aku bgga dgn mak aku...dy set dlm mind dy...smua kwn pompuan aku..adalah kwn ..hahhaha...walau pun pompuan 2 makwe aku..huhuhu...

Mak aku ni...mulut becok...kalu ape2 jadi dy mesti bebel bnda tu brulang kali....n kalu purse dy hilang (lupe tmpat letak)..dy akan cari dalam 1 umah smbil membebel..kami adik bradik..yg sabar..sabar la dgr..yang x..x la.,.mcm kakak aku...smetime x sabar jugak dy...dy ckp la..."cari gok molek!! cari lain letok lain.." bkn biadap..tapi kmi dh bese mcm tu...hohohoho... dan ble dh jumpe...mak aku gelak..sbb dy taw salah dy..lupe tmpt letak..ayoyoyo.....nyanyok ke?? (Na'uzubillah)..bkn la... dy mmg mcm tu...itu la lawak yg ada dlm umah kami...dat my mum..my beloved mother...I LOVE HER!!!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ni la T-ha sepupu aku yg sengal tu...name je sepupu...tapi kami dah mcm adik beradik...ape x nye..bersama sejak lahir smpai la skang....kami sebaya..20 thun...cume dy muda ckit...ye lahir 15 October...aku 9 January..

Sejarah kami amatlah manis...kami mula blaja di Pra-sekolah SKKB sme dgn Atin (next actress)..pahtu kami blajo kt skolah sme smpai darjah 6...kemudian smbung skolah menegh yg sme (Sek. Men. Agama Marang) smpi Ting.5...xtaw la sape ikut sape...tapi yg pasti nye ...depa (T-Ha & Atin) yg ikut aku...hbes la skolah....ingt nk masuk u same gak...tapi ape kn daya...takdir kami x bgtu...skang dy blaja kt UiTM Machang, Diploma in Bussiness Study..dy nk kembang kn perniagaan kedai runcit mak ye...hahahaha...

dy duk mane??? hehehe dekat je dgn umah aku...sbb tu aku kate kmi mcm adik beradik...umah kami bersebelah...(umah kg)..aku jerit je ikut tingkap..dy boleh dgr...
pendek kate...kami mmg kamceng...smua bnda share...ye tgh usaha nk kaple skang...ada 2 jejaka dlm idup ye...sorg muda setahun..sorg sebaya...tgh kompius nk pilih sape...hahahhaa.(sowi Mek (name manja T-ha) aku kantoikn mung)...itu lah dulu ckit sbyk tentang 'adik' aku ni....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


the next actress...Nurfatin binti Muda...umo...20 thun...tapi still muda then me...she born on 28 January 1989...19 days after my birth...aku pggil dy Atin...sejarah hubungan aku n Atin sme la mcm aku dgn T-ha...kami 3 serangkai sejak lahir....pendek kate...di mana ada Arif, pasti ada atin & T-ha (mase dlu la..skang dh jauh)..walau jauh....still kontek...minah ni contohnye...nk wak asgment dy pown msg aku lagi...nk suh wak tu wak ni...xkesah pown...'adik' aku jugak ni pown...tapi smetime ada jugak yg aku xdpt tolong.....

Skrang..Atin blaja di Kolej PTPL Kuala Terengganu, Bidang Perhotelan rase nye....(ye ke tin???mg dok kbo name penoh kos mung..hahhaha)...hah!! aku nk kantaoi kn smthing ni...(mg nk marah Tin??,,ada?? ada???..ada aku kesah???)..dlu..lepas hbes SPM...Atin msuk Ma'ahad Tahfiz Padang Midin..(skarang Institut al-Quran Terengganu)..sempat jugak la hafal 1, 2 juzu'...hahahha...tapi ye kuar....huhuhu...sbb ape??? tnye la tuan empunya badan...hahhaha.....

Sme r mcm T-ha..umah Aatin dkt je dgn umah aku..(jauh ckit je..) sebb umah atin lepas umah T-ha...gni..snang cite....umah atin seberang jalan...pahtu umah teha..bwu umah aku...tapi dekat je....boleh kate..kwsan tu...smua ank beranok kami..hohoho....

Atin pown ada mslh cinta gok...kalu nk taw...mse kt skolah mnengah...aku jd owg tgh antara dy dgn sorg senior (skang dh ex)...name nye R...R ni pown jdi baik sbb nk tackle atin r....tapi syg..usaha aku x membuahkn hasil...sbb ble R hbes skolah...twus x komtek atin...sian adik aku ni....tapi xpyh sedih la dgn atin ni...dy ni hot...lbih hot dari aku...clash je dgn R...ramai lagi yg dtg....Z, A, B, C ...ramai..smpai aku pown x sempat nk knl...hahhaa...ok..dat ol about atin...t ada pape..aku story lagi kt korg...

0 comments: